سهمیه کارت‌ سوخت‌های مفقودی نمی‌سوزد

سهمیه کارت‌ سوخت‌های مفقودی نیز شامل سقف ذخیره ۹ ماهه می‌شوند.

سهمیه کارت‌ سوخت‌های مفقودی

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مسعود رضایی در خصوص آخرین وضعیت کارت‌های هوشمند سوخت خودرو‌های عمومی و شخصی گفت: در حال حاضر کارت‌های سوخت ناوگان عمومی مانند وانت‌بار‌ها و تاکسی‌ها حداکثر یک ماهه صادر و برای مالکان خودرو ارسال می‌شود.

رضایی افزود: در ابتدا صدور کارت هوشمند سوخت ۴۰ روز طول می‌کشید، اما اکنون این فرآیند طولانی‌تر شده است.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اضافه کرد: تا به امروز ۷۰۰ هزار کارت سوخت برای خودور‌های شخصی  صادر شده و به دلیل شرایط کرونا در باجه‌های پستی باقی مانده است.

وی گفت: با توجه به شرایط کرونایی در کشور، ذخیره سوخت خودرو‌ها از شش ماه به نه ماه تمدید شد و مالکان خودرو، نگرانی از بابت حذف شدن ذخیره نه ماهه خود نداشته باشند.

این مقام مسئول بیان کرد: ما تنها در حوزه بنزین کارت سوخت نداریم بلکه برای خودروهای نفتگاز سوز هم کارت سوخت صادر می‌شود. صدور کارت سوخت در حوزه نفتگاز با توجه به اهمیت آن ۲۰ روزه است.

او با بیان اینکه برای ۲ برابر خودرو‌های موجود کارت سوخت صادر شده است، افزود: افرادی که کارت سوخت ندارند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ تقاضای خود را ثبت کنند و از طریق سایت از وضعیت صدور کارت سوخت خود مطلع گردند.

رضایی ادامه داد: با بیان اینکه آمار دقیقی از خودرو‌هایی که تاکنون اقدام به دریافت کارت سوخت نکرده‌اند موجود نیست، گفت: به نظر می‌رسد که تعداد این خودرو‌ها کمتر از ۱۰ درصد باشد، اما هر چه تقاضا وجود داشته باشد پاسخ خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلی برای صدور کارت هوشمند سوخت وجود ندارد، تصریح کرد: به تمام تقاضا‌ها جواب خواهیم داد و افراد به راحتی می‌توانند تقاضای صدور کارت سوخت کنند.

او گفت: تا به امروز هیچ خودرویی در کشور وجود ندارد که کارت سوخت نداشته باشد، اگر کارت سوخت خودرو شخصی مفقود شود، مالک آن می‌تواند با مراجعه به دفتر پلیس +۱۰  درخواست خود را برای صدور المثنی کارت سوخت بدهد. سهمیه کارت‌ سوخت‌های مفقودی نیز تا سقف ۹ ماه ذخیره می‌گردد.

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص نحوه پیگیری کارت هوشند سوخت تصریح کرد: متقاضیان کارت‌های هوشمند سوخت ابتدا باید وارد سایت شده و با انتخاب گزینه کارت سوخت، در قسمت پیگیری صدور کارت سوخت نسبت به وارد کردن نوع و شماره پلاک خودرو مورد نظر اقدام و روی گزینه پیگیری کارت سوخت کلیک کنند.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *