۲ راه فعال‌سازی سیستم پشت خطی در تلفن همراه و ثابت

سیستم پشت خطی برای کسانی که در طول روز تماس‌های زیادی دریافت می‌کنند و نمی‌خواهند به دلیل اشغال بودن خطشان برخی از این تماس‌های مهم را از دست بدهند، مفید است. با فعال کردن این سیستم روی تلفن همراه، اگر هنگام مکالمه شخص سومی با شما تماس بگیرد، از آن آگاه خواهید شد.

سیستم پشت خطی

فعال کردن سیستم پشت خطی در تلفن همراه

فعال کردن این سیستم به سادگی از طریق تنظیمات تلفن همراه ممکن است. برای این کار مسیر زیر را طی کرده و گزینه Call Waiting را فعال کنید. توجه کنید که اگر از اپراتور همراه اول خدمات دریافت می‌کنید، ابتدا باید از طریق کد دستوری *۱۰*۲۴۲# تنظیمات مربوطه را از اپراتور خود دریافت کنید.

اندروید

  1. برنامه Phone یا Dialer را باز کنید.
  2. سه نقطه را بزنید.
  3. وارد تنظیمات یا Setting شوید.
  4. به قسمت More Setting یا Additional Setting بروید.
  5. گزینه Call Waiting را فعال کنید.

اگر این مسیر را در گوشی موبایل خود نمی‌بینید، بعد از وارد شدن به منوی تنظیمات روی گزینه Supplementary Service کلیک کرده و Call Waiting را فعال کنید. اگر موفق نشدید، نحوه فعال کردن سیستم پشت خطی با کد دستوری را در ادامه بخوانید.

آی او اس

  1. وارد برنامه تنظیمات یا Setting شوید.
  2. منوی Phone را باز کنید.
  3. گزینه Call Waiting را فعال کنید.

فعال‌سازی سیستم پشت خطی با کد دستوری

اگر نتوانستید مسیرهای ذکرشده در بالا را در تلفنتان پیدا کنید، می‌توانید از طریق کد دستوری اقدام کنید. برای فعال‌سازی این سیستم کد *۴۳# و برای غیرفعال کردن آن کد #۴۳# را بگیرید. دریافت پیام Call Waiting Active/ enable به معنی فعال بودن این سیستم است.

فعال کردن سیستم پشت خطی در تلفن ثابت

سیستم پشت خطی در تلفن ثابت دقیقا مانند تلفن همراه می‌کند. اگر هنگام مکالمه شخص سومی با شما تماس بگیرد، چند بار صدای بوق کوتاه پخش می‌شود. شما می‌توانید به آن تماس پاسخ بدهید یا ندهید. برای فعال کردن این سیستم روی تلفن ثابت کافیست کد دستوری *۴۳# ا شماره‌گیری کنید. برای غیر فعال کردن سیستم پشت خطی کد #۴۳# را شماره‌گیری کنید. برای فعال کردن خدمات مشابه دیگری که شرکت مخابرات ارایه می‌دهد، به سایت شرکت مخابرات مراجعه کنید.

پرسش‌های متداول

  • فعال کردن سیستم پشت خطی هزینه‌ای دارد؟ خیر
  • این سیستم در کنفرانس تلفنی رایتل هم قابل استفاده است؟ بله. اگر هنگام کنفرانس تلفنی شخص پنجمی با شما تماس بگیرد، نمی‌تواند به کنفرانس تلفنی اضافه شود اما می‌توانید تماس گروهی را بدون قطع شدن متوقف کنید و به شخص پشت خط پاسخ دهید.
  • فعال کردن سرویس انتظار در اپراتورهای رایتل و ایرانسل نیاز به کد فعال‌سازی دارد؟ خیر.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *