نحوه فعالسازی و دریافت رمز یکبار مصرف بانک رفاه

در این مطلب به آموزش روش‌های فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک رفاه می‌پردازیم.

نحوه فعالسازی و دریافت رمز یکبار مصرف بانک رفاه 1

مدت زیادیست که استفاده از رمز پویا یا رمز دوم یکبار مصرف، توسط بانک‌ها، جایگزین استفاده از رمزهای ایستا شده است. پیش از این در مطلبی به صورت مفصل درباره رمز پویا و دلایل اجرای این طرح توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران توضیح داده بودیم. اما در این مطلب به صورت اختصاصی به نحوه فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک رفاه خواهیم پرداخت.

فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک رفاه

برای فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک رفاه ابتدا لازم است مراحل زیر را طی کنید. لازم به ذکر است که قبل از انجام تمامی این مراحل باید به یکی از شعب بانک رفاه مراجعه و شماره خود را تایید کنید.

  1. به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک رفاه کارگران مراجعه کنید.
  2. کارت خود را داخل دستگاه قرار داده و پس از ورود، گزینه تغییر رمز را انتخاب کنید.
  3. گزینه رمز دوم یکبار مصرف را انتخاب کنید.
  4. گزینه فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف را انتخاب کنید.
  5. در این مرحله یک رسید حاوی ۴ رقم کد فعال‌سازی کارت در داخل دستگاه به شما نمایش داده می‌شود. همچنین یک پیامک حاوی یک کد فعال‌سازی ۴ رقمی نیز به شماره تلفن‌همراه ثبت شده در بانک ارسال می‌شود.

نحوه دریافت رمز یکبار مصرف بانک رفاه

برای دریافت رمز یکبار مصرف بانک رفاه می‌توانید از نرم‌افزار رمزساز این بانک استفاده کنید. همچنین امکان دریافت رمز دوم با استفاده از کد دستوری یا پیامک نیز وجود دارد، در ادامه به بررسی این روش‌ها خواهیم پرداخت.

دریافت رمز یکبار مصرف بانک رفاه با استفاده از نرم‌افزار رمزساز رفاه

برای دریافت رمز یکبار مصرف با استفاده از نرم‌افزار رمزساز رفاه، به پرتال بانک رفاه www.Refah-bank.ir/otpcard یا لینک ارسال شده در پیامک فعال‌سازی کارت مراجعه کرده و نرم افزار رمزساز بانک رفاه را دریافت و نصب کنید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. تخصیص کلمه عبور ۸ کاراکتری نرم‌افزار (ترکیبی از اعداد و حروف لاتین)
  2. ورود شماره تلفن همراه و ورود کد ده رقمی پیامک شده به تلفن همراه جهت فعال‌سازی نرم‌افزار.
  3. وارد کردن شماره کارت، کد ۴ رقمی درج شده بر روی رسید خودپرداز و کد ۴ رقمی پیامک شده به تلفن همراه در هنگام فعال‌سازی کارت.
  4. فشردن دکمه ثبت.
نحوه فعالسازی و دریافت رمز یکبار مصرف بانک رفاه

پس از انجام این مراحل می‌توانید در هنگام نیاز به سادگی به اپلیکیشن رمزساز رفاه مراجعه کرده و رمز دوم یکبار مصرف خود را دریافت کنید.

دریافت رمز یکبار مصرف بانک رفاه با کد دستوری #۷۱۳*

افرادی که از گوشی هوشمند استفاده نمی‌کنند و یا به هر دلیلی نمی‌خواهند از نرم‌افزار رمزساز بانک رفاه استفاده کنند می‌توانند با استفاده از کد دستوری #۷۱۳* رمز پویای یکبار مصرف خود را دریافت کنند. برای دریافت رمز یکبار مصرف بانک رفاه از طریق کد #۷۱۳* کافی است مراحل زیر را طی کنید.

  1. به یکی از دستگاه ­های خودپرداز این بانک مراجعه کنید.
  2. پس از وارد نمودن کارت، گزینه تغییر رمز و «خدمات رمز دوم پویا» را انتخاب کنید.
  3. در این مرحله، پس از انتخاب گزینه «تأیید شماره تلفن همراه مربوط به کارت»، شماره‌­ای به شما نشان داده می­‌شود. در صورت درست بودن شماره، گزینه «تأیید» را انتخاب کنید.
  4. حال گزینه «فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف از طریق کد دستوری #۷۱۳*» را انتخاب کرده و پس از آن یک رمز عبور ۵ تا ۱۲ رقمی تعیین کنید.
  5. در پایان می­‌توانید رسید فعال‌سازی را از خودپرداز دریافت کنید.
نحوه فعالسازی و دریافت رمز یکبار مصرف بانک رفاه

پس از انجام این مراحل می‌توانید در مواقعی که برای انجام عملیات بانکی مختلف نیاز به رمز یکبار مصرف بانک رفاه داشتید، به سادگی کد دستوری #۷۱۳* را با تلفن همراه خود شماره­‌گیری کرده و برای دریافت رمز، گزینه ۴ (رمز پویا کارت) را انتخاب کنید.

دریافت رمز یکبار مصرف بانک رفاه از طریق پیامک

به جز روش‌های بالا، امکان دریافت رمز یکبار مصرف بانک رفاه از طریق پیامک نیز وجود دارد. برای دریافت رمز پویای بانک رفاه از طریق پیامک، به یکی از دستگاه‌­های خودپرداز این بانک مراجعه کرده و مراحل زیر را دنبال کنید.

  • پس از وارد نمودن کارت، روی گزینه تغییر رمز زده و سپس گزینه «خدمات رمز دوم پویا» را انتخاب کنید.
  • در ادامه گزینه «تأیید شماره تلفن همراه مربوط به کارت» را برای فعال‌سازی سامانه پیامکی انتخاب نمایید.
  • در این مرحله یک شماره تلفن همراه به شما نشان داده می‌شود. در صورت درست بودن گزینه «تأیید» را انتخاب کنید.

به این ترتیب فرآیند فعال‌سازی رمز پویا بانک رفاه از طریق پیامک تکمیل شده و شما برای هر بار استفاده می‌توانید روی گزینه «دریافت رمز دوم پویا» در درگاه‌­های پرداخت کلیک کنید تا رمز یکبار مصرف از طریق پیامک برایتان ارسال شود.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *