نحوه مسدود کردن کارت بانکی

در این مطلب به نحوه مسدود کردن کارت بانکی و روش‌های آن خواهیم پرداخت.

نحوه مسدود کردن کارت بانکی

در صورتی که کارت بانکی فردی به هر دلیلی گم شود و یا مورد سرقت قرار بگیرد، نیاز به مراجعه به بانک و تعویض کارت بانکی دارد. اما پیش از آن پیشنهاد می‌شود به منظور حفظ بیشتر امنیت، در زمانی که متوجه مفقود شدن و یا به سرقت رفتن کارت بانکی خود شدید سریعا برای مسدود کردن کارت بانکی اقدام کنید. بسیاری از افراد با تصور وقت‌گیر بودن و یا دشوار بودن انجام این پروسه آن را به عقب انداخته و انجام این کار را پشت گوش می‌اندازند. اما روش‌های بسیار ساده‌ای برای مسدود کردن کارت بانکی وجود دارد که در این مطلب به آن‌ها خواهیم پرداخت. در ادامه با روش‌های مسدود کردن کارت بانکی با ما همراه باشید.

روش‌های مسدود کردن کارت بانکی

در ادامه به بررسی روش‌های حضوری مسدود کردن کارت بانکی خواهیم پرداخت و در سپس ۳ روش‌ غیرحضوری برای انجام این کار را نیز بررسی می‌کنیم.

۱. مراجعه به شعب بانک مورد نظر

نحوه مسدود کردن کارت بانکی

با مراجعه به شعب بانک مورد نظر خود و با پر کردن یک فرم به سادگی می‌توانید درخواست مسدودی کارت خود را به بانک داده و بلافاصله کارت خود را مسدود کنید. همچنین با مراجعه به شعب می‌توانید در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن کارت خود، تقاضای صدور کارت جدید را نیز داده و در مدت زمان کوتاهی کارت جدید خود را دریافت کنید. برای مسدود کردن کارت و دریافت کارت جدید نیاز به مدارک شناسایی از جمله کارت ملی جدید و یا شناسنامه جدید دارید.

۲. مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز

بانک‌ها این اجازه را به شما می‌دهند تا از طریق دستگاه‌های خودپرداز بتوانید کارت بانکی خود را مسدود کنید. پس در صورتی که ساعت کاری بانک‌ها به پایان رسیده و یا نمی‌خواهید درگیر شلوغی و صف بانک‌ها شوید می‌توانید به راحتی از طریق دستگاه‌های خودپرداز برای مسدود کردن کارت بانکی خود اقدام کنید.

نحوه مسدود کردن کارت بانکی

برای انجام این کار کافیست به نزدیک‌ترین دستگاه عابربانک (نیازی نیست حتما دستگاه خودپرداز متعلق به بانک کارت مفقودی باشد) مراجعه کرده و با فشردن دکمه خدمات بدون کارت، گزینه مسدود کردن کارت را انتخاب کنید. در مرحله بعد مشخصات کارت بانکی (شماره کارت و رمز ورود) را وارد کرده و دکمه تایید را بزنید. با این روش به سادگی و در سریع‌ترین زمان ممکن کارت بانکی شما سوزانده می‌شود.

۳.استفاده از تلفن گویا

در صورتی که شماره تلفن گویای بانک صادر کننده کارت را در اختیار داشته باشید می‌توانید از طریق تلفن و با یک تماس اقدام به سوزاندن کارت خود کنید. برای انجام این کار، پس از برقراری ارتباط باید مشخصات کارت بانکی و مشخصات شخصی خود وارد کنید. بعد از این مرحله، درخواست انسداد کارت تایید می‌شود.

برای این منظور کافی است شماره تلفن بانک مورد نظر خود را از اینترنت پیدا کرده و با آن‌ها تماس بگیرید. برای سهولت بیشتر، در ادامه شماره برخی از بانک‌ها را آورده‌ایم:

تلفن بانک ملت: ۸۱۳۲
تلفن بانک تجارت: ۸۱۲۷۷
تلفن بانک کشاورزی: ۲۲۹۰۱۵۰۰
تلفن بانک ملی: ۲۷۸۴
تلفن بانک سپه: ۶۴۰۵۸

۴. استفاده از اینترنت بانک و همراه بانک

نحوه مسدود کردن کارت بانکی 1

در صورتی که به خدمات اینترنت بانک خود دسترسی دارید، به راحتی و با استفاده از اینترنت می‌توانید در هرکجا که باشید درخواست انسداد کارت خود را صادر کنید. برای انجام این کار کافیست وارد اینترنت بانک شده و پس از ورود به حساب کاربری خود درخواست مسدود کردن کارت را بدهید. همچنین بسیاری از بانک‌ها این امکان را به مشتریان خود می‌دهند تا به سادگی و با استفاده از همراه بانک نیز بتوانند کارت خود را مسدود کنن. پس در صورت نیاز می‌توانید از طریق اپلیکیشن بانک مورد نظر خود نیز برای مسدود کردن فوری کارت بانکیتان اقدام کنید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *