نحوه فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک ملت

در این مطلب به بررسی نحوه فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک ملت می‌پردازیم.

نحوه فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک ملت

رمز یک بار مصرف مدتیست که در راستای امنیت بیشتر، در تراکنش‌های آنلاین بانکی جایگزین رمز ایستا شده و برای استفاده از خدمات آنلاین احتیاج به فعالسازی رمز پویا دارید. پیش از این در مطلبی درباره رمز پویا توضیح داده بودیم اما در ادامه نحوه فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک ملت را بررسی خواهیم کرد.

فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک ملت

برای فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک ملت دو روش حضوری و غیرحضوری وجود دارد. در روش حضوری باید به شعب بانک ملت مراجعه کرده و درخواست فعالسازی کنید تا امکان استفاده از رمز یکبار مصرف بانک ملت برای شما مهیا شود. اما در روش غیرحضوری نیازی به حضور در شعب بانک نیست و با استفاده از خودپردازهای بانک ملت می‌توانید این کار را انجام دهید.

برای فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک ملت به روش غیرحضوری، به یکی از خودپردازهای بانک ملت مراجعه کرده و مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. ابتدا کارت خود را وارد خودپرداز کرده و پس از وارد کردن رمز در صفحه‌ی نمایش داده شده گزینه‌ی «تغییر رمز و خدمات رمز پویا» را انتخاب کنید.

نحوه فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک ملت

۲. سپس گزینه «فعال‌سازی رمز پویا» را انتخاب کنید.

نحوه فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک ملت

۳. در این مرحله برای شما دو گزینه‌ی «فعال‌سازی سامانه رمزنگار بانک ملت از طریق اپلیکیشن» و گزینه‌ی «فعال‌سازی سامانه از طریق پیامک» نمایش داده می‌شود، که در ادامه به توضیح هر دو روش خواهیم پرداخت.

نحوه فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک ملت

فعال‌سازی سامانه از طریق پیامک

این روش مناسب کسانی است که گوشی هوشمند نداشته و امکان استفاده از سامانه رمزنگار بانک ملت از طریق اپلیکیشن را ندارند. برای فعال‌سازی سامانه از طریق پیامک در صفحه‌ی باز شده گزینه‌ی «فعال‌سازی سامانه از طریق پیامک» را انتخاب کرده و مراحل زیر را ادامه دهید:

۴. پس از انتخاب گزینه‌ی «فعال‌سازی سامانه از طریق پیامک»، شماره تلفنی برای شما نمایش داده خواهد شد، در صورتی که این شماره متعلق به شما است، آن را انتخاب کنید.

نحوه فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک ملت 1

۵. در مرحله بعد پیامکی دریافت می‌کنید که به شما از فعال‌سازی موفق سامانه پیامکی رمز دوم پویا بانک ملت اطلاع می‌دهد و از شما می‌خواهد تا چهار رقم آخر کارت بانک ملت خود را به شماره ۳۰۰۰۳۳۰۳ پیامک دهید.

نحوه فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک ملت 2

در این مرحله رمز پویای شما فعال شده است و می‌توانید از آن در تراکنش‌های بانکی خود استفاده کنید.

فعال‌سازی سامانه رمزنگار بانک ملت از طریق اپلیکیشن

در صورتی که از تلفن هوشمند استفاده می‌کنید، برای فعال‌سازی سامانه رمزنگار بانک ملت از طریق اپلیکیشن، ابتدا باید اپلیکیشن رمزنگار بانک ملت را دانلود و بر روی گوشی خود نصب نمایید. سپس با مراجعه به خودپرداز، مراحل ۱ تا ۳ را که در بالا به آن اشاره شد دنبال کرده و در مرحله‌ی سوم گزینه‌ی «فعال‌سازی سامانه رمزنگار بانک ملت از طریق اپلیکیشن» را انتخاب کنید. در ادامه مراحل زیر را دنبال کنید.

۴. با انتخاب این گزینه و تایید شماره تلفن همراه یک کد فعال‌سازی برای شما ارسال خواهد شد.

نحوه فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک ملت 3

۵. کد فعال‌سازی را در سامانه وارد کرده و برای اپلیکیشن یک رمز به دلخواه انتخاب کنید.

۶. کارت یا کارت‌های بانکی ملت خود را به اپلیکیشن اضافه کنید. سپس با رفتن به قسمت تنظیمات می‌توانید اقدام به فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک ملت کنید.

در این مرحله رمز دوم یکبار مصرف شما فعال شده و در هنگام نیاز می‌توانید از طریق اپلیکیشن آن را دریافت کنید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *