نحوه مسدود کردن کارت بانک رفاه

در این مطلب به نحوه مسدود کردن کارت بانک رفاه و روش‌های آن خواهیم پرداخت.

نحوه مسدود کردن کارت بانک رفاه

در صورتی که کارت بانکی فردی به هر دلیلی گم شود و یا مورد سرقت قرار بگیرد، نیاز به مراجعه به بانک و تعویض کارت بانکی دارد. اما پیش از آن پیشنهاد می‌شود به منظور حفظ بیشتر امنیت، در زمانی که متوجه مفقود شدن و یا به سرقت رفتن کارت بانکی خود شدید سریعا برای مسدود کردن کارت بانکی اقدام کنید. بسیاری از افراد با تصور وقت‌گیر بودن و یا دشوار بودن انجام این پروسه آن را به عقب انداخته و انجام این کار را پشت گوش می‌اندازند. اما روش‌های بسیار ساده‌ای برای مسدود کردن کارت بانکی وجود دارد.

روش‌های مسدود کردن کارت بانک رفاه

در ادامه به معرفی ۵ روش برای مسدود کردن کارت بانک رفاه خواهیم پرداخت.

۱. مسدود کردن کارت از طریق موبایل بانک

از طریق اپلیکیشن موبایل‌بانک بانک رفاه به سادگی و با سرعت می‌توانید کارت بانک رفاه خود را مسدود کنید.

نحوه مسدود کردن کارت بانک رفاه

برای انجام این کار کافیست از منوی موبایل بانک خود گزینه‌ی «ویرایش حساب کارت» را انتخاب کنید و در صفحه‌ی باز شده، در بخش «وضعیت»، وضعیت کارت خود را از حالت فعال به غیرفعال تغییر داده و سپس بر روی گزینه‌ی تایید کلیک کنید.

۲. مسدود کردن کارت از طریق اینترنت‌بانک

علاوه بر موبایل‌بانک، از طریق اینترنت‌بانک بانک رفاه نیز می‌توانید برای مسدود کردن کارت بانک رفاه استفاده کنید.

برای انجام این کار به اینترنت‌بانک بانک رفاه مراجعه کرده و وارد حساب کاربری خود شوید. سپس از منوی اینترنت بانک گزینه‌ی «حساب متصل به کارت» را انتخاب کنید. در صفحه‌ی باز شده حساب مورد نظر را انتخاب و بر روی گزینه ویرایش کلیک کنید. در این قسمت وضعیت را از فعال به غیرفعال تغییر داده و بر روی دکمه‌ی سبز رنگ «تایید» کلیک کنید.

۳. مسدود کردن کارت از طریق تماس با تلفن‌بانک

اگر به اینترنت دسترسی ندارید و یا به هر دلیلی نمی‌توانید از اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک خود استفاده کنید می‌توانید از طریق تلفن‌بانک رفاه نیز برای مسدود کردن کارت بانکی خود اقدام کنید.

برای این کار ابتدا با مرکز فراد با شماره ۸۵۲۵ تماس گرفته و با زدن کلید ۱ به تلفن‌بانک متصل شوید. همچنین می‌توانید با زدن کلید ۵ به کارشناسان بانک متصل شده و درخواست مسدودی کارت بانک رفاه خود را اعلام کنید.

۴. مسدود کردن کارت بانک رفاه از طریق خودپرداز

همانند آنچه در پست مربوط به روش‌های مسدود کردن کارت بانکی گفته بودیم، کارت بانک رفاه خود را نیز می‌توانید از طریق خودپرداز مسدود کنید. برای انجام این کار کافیست به نزدیک‌ترین خودپرداز مراجعه کرده و گزینه‌ی خدمات بدون کارت را انتخاب کنید. سپس گزینه‌ی انسداد کارت را انتخاب کرده و در صفحه‌ی باز شده شماره کارت و سپس رمز دوم کارت خود را وارد کنید. در مرحله‌ی بعد گزینه‌ی تایید را انتخاب کنید تا کارت بانک رفاه شما مسدود شود.

نحوه مسدود کردن کارت بانک رفاه

۵. مسدود کردن کارت بانکی از طریق مراجعه حضوری به شعب

در نهایت همواره این امکان را دارید که با مراجعه حضوری به شعب مختلف بانک رفاه در سراسر کشور درخواست انسداد کارت بانکی خود را به کارشناسان بانک اعلام کرده و کارت بانکی خود را مسدود کنید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *