هوای تهران در شرایط قابل‌قبول

هوای تهران در شرایط قابل‌قبول

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (۲۰ آذرماه) هوای تهران در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول است و با آغاز تردد خودروها در برخی مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر است.

به گزارش خریدشارژ به نقل از ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح روز شنبه (۲۰ آذرماه) با آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر است.

هوای تهران
هوای تهران

حاکمیت جو نسبتاً آرام و پایدار در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. با تداوم شرایط پایدار جوی و عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت شنبه (۲۰ آذرماه) و نیز افزایش ترافیک شامگاهی، بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد که به‌تبع آن برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت هوای تهران

صبح روز یکشنبه (۲۱ آذرماه) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها خواهد بود، بااین‌حال در مناطق پرتردد احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت. کاهش تندی باد در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

همچنین با برقراری شرایط پایدار و سکون جو تا ساعات پایانی یکشنبه (۲۱ آذرماه) هم‌زمان با ترافیک شامگاهی، بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد که سبب برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل‌قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۳ و کیفیت هوا در وضعیت قابل‌قبول است.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *