پرداخت اقساطی جرایم رانندگی

رئیس پلیس راهور ناجا از اجرای مجدد طرح پرداخت اقساطی جرایم رانندگی به مناسبت ایام مبارک دهه ولایت خبرداد و گفت: کسانی که وسیله نقلیه آن‌ها به دلیل جریمه بالای ۱۰ میلیون ریال در توقیف است، می‌توانند از این فرصت برای ترخیص وسیله نقلیه خود استفاده کنند.

پرداخت اقساطی جرایم رانندگی

به مناسبت هفته ولایت طرح تقسیط جرایم برای خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های توقیفی در مراکز شماره‌گذاری را اجرا می‌کنیم. هموطنان می‌توانند به مراکز مراجعه و از این خدمات بهره‌مند شوند. مشمولان تا ۳۱ مرداد فرصت دارند که به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند و از این خدمات بهره ببرند.

در ادامه وی افزود: جرایم بعد از ۲ ماه ۲ برابر می‌شوند و امکان پرداخت اقساطی برای وسایل نقلیه‌ای که توقیف نیست هم وجود دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه افراد با اصل سند مالکیت به پلیس راهنمایی و رانندگی محل سکونت خود مراجعه کنند، گفت: آن‌ها بدون هیچگونه پیش‌پرداختی یک سال فرصت دارند جرایم را به صورت اقساطی پرداخت کنند. سپس به پلیس ۱۰+ مراجعه کرده و فرایند ترخیص را انجام دهند.

هادیانفر با بیان اینکه سایت راهور ۱۲۰ یک تاخیر ۲۴ ساعته در اعمال جریمه‌ها دارد، گفت:، اما آن‌ها که عجله دارند و می‌خواهند به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند توصیه می‌کنیم همان‌جا میزان جرایم را با پوز‌هایی که وجود دارد پرداخت کنند.

وی درباره قبض‌های جریمه نیز گفت: بخشی از جرایم به صورت سیستمی اعلام و به صورت پیامک به هموطنان ابلاغ می‌شود و با شناسه قابل پرداخت است. در واقع بخش زیادی از جرایم با دست‌افزار‌های سپهر قابل پرداخت است و اگر راننده تخلف کند پیامک برایش ارسال می‌شود و دیگر قبضی صادر نمی‌شود. اما بخش محدودی از افسران از قبض جریمه استفاده می‌کنند که غالبا شناسه پرداخت و شناسه قبض ندارد.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: از هموطنان درخواست می‌کنیم آن‌ها که قبض جریمه دریافت می‌کنند در پرداخت جریمه عجله نکنند بعد از ۴۸ تا ۷۲ ساعت جریمه با شناسه پیامک می‌شود که می‌توانند از طریق اینترنتی و یا بانک پرداخت کنند. اگر پیامکی واصل نشد به این معناست که شماره تلفن همراهش در سیستم ما اشکالی دارد که باید به مراکز مراجعه و شماره تلفن خود را ثبت، به‌روزرسانی و یا اصلاح کنند.

سردار سید کمال هادیانفر گفت: براساس اعلام پزشکی قانونی در ۳ ماهه اول امسال میزان جان‌باختگان ناشی از تصادفات در کل کشور ۱۶.۱ درصد کاهش داشته و در حوزه پلیس راه و راهنمایی و رانندگی استان اصفهان نیز به ترتیب با ۲۵ و ۲۳ درصد کاهش مواجه هستیم که عدد بسیار خوبی است و از شاخصی که تعیین شده بود نیز بیشتر است.

وی، مدیریت شد آمدی در سراسر کشور، کاهش سوانح و تصادفات و افزایش کمی و کیفی خدمات پلیس راهور ناجا به مردم و هوشمندسازی را ۴ برنامه اصلی پلیس راهور ناجا عنوان کرد و افزود: این موضوعات از ابتدای سال به تمام مراکز پلیس راهور ناجا در استان‌ها ابلاغ شده و در خصوص اجرایی شدن آن‌ها برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است.

سردار هادیانفر، با بیان اینکه پلیس راهور ناجا مخالف افزایش هرگونه جریمه رانندگی است، گفت: در حال حاضر جریمه‌ها به قیمت قبلی اعمال می‌شوند و در هیچ گروهی افزایش جریمه نداشتیم و پیشنهادی هم به دولت ارائه نکردیم.

رئیس پلیس راهور ناجا در توضیح افزایش ۲ درصدی به رقم بعضی جرایم رانندگی در سال جاری گفت: مجلس دهم در روزهای آخر به منظور کمک به بهزیستی ۲ درصد به جریمه‌ها اضافه کرد که الان در بعضی از جریمه‌ها رقم آن به طور مثال می شود ۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان که آن ۲ هزارو ۵۰۰ تومان همان ۲ درصدی است که به حوزه بهزیستی اختصاص پیدا کرده تا در واقع به این بخش از نظر بنیه مالی کمک بیشتری شود.

وی در خصوص افزایش جریمه ورود به طرح زوج و فرد در شهر اصفهان نیز اظهار داشت: افزایش جریمه در شهر اصفهان براساس مصوبه شورای این شهر انجام شده و این موضوع نه پیشنهاد پلیس راهور ناجا بوده و نه در مجموعه دولت مطرح و نه در شورای ترافیک استان تصویب شده است.

سردار هادیانفر، جریمه یک میلیون ریالی برای برای ورود به طرح ترافیک شهر اصفهان را بسیار زیاد دانست و گفت: شاید عددی کمتر از این برای تهران اعمال می‌شود ولی این رقم برای اصفهان زیاد است و من از این فرصت استفاده کرده و از شورای ترافیک شهر اصفهان تقاضا می‌کنم که این جریمه ۱۰۰هزار تومانی را تقلیل دهند و حداقل ۶۰ درصد آن را اعمال کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا بیشتر تمرکز پلیس راهور ناجا را بر روی برخورد با تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و اظهار داشت: یافته‌های ما نشان می دهد ۸۲ درصد جان‌باختگان ناشی از تصادفات به دلیل ۴ عامل اصلی سرعت، سبقت، عدم توجه به جلو و واژگونی جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: هم اکنون ۳۴ درصد تصادفات در جاده‌های کشور رخ می‌دهد در حالی که ۷۰ درصد جان‌باختگان ناشی از تصادفات در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند که دلیل بیشتر آنها سرعت غیرمجاز است.

سردار هادیانفر تصریح کرد: هم اکنون متوسط سرعت در کشور ۷۸ کیلومتر در ساعت است در حالی در استان اصفهان متوسط سرعت ۸۵ کیلومتر در ساعت بوده و بایستی اقداماتی انجام دهیم که سرعت در این استان کاهش پیدا کند.

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص توقیف خودروهای دارای جریمه رانندگی بالای یک میلیون تومان هم اظهار داشت: براساس قانون ماموران در سراسر کشور موظف هستند که چنین خودروهایی را توقیف و به پارکینگ منتقل کنند اما در این خصوص هم به ماموران تاکید کردیم اگر خودرویی همراه با خانواده بود فقط به راننده تذکر دهند که بایستی جرایم خود را تسویه کند ضمن اینکه از سال گذشته هم ارسال پیامک اخطار به اینگونه رانندگان را در دستور کار قرار دادیم تا قبل از توقیف وسیله نقلیه خود از میزان جرایم خود اطلاع پیدا کنند.

وی در خصوص کمک به قشر کم درآمد جامعه برای پرداخت جرایم رانندگی خود، گفت: یکی از طرح‌هایی که دراین خصوص انجام شد پرداخت اقساطی جرایم رانندگی بود و با مجوزی که از وزارت کشور گرفتیم اینگونه رانندگان می‌توانستند بدون پیش‌پرداخت وسیله نقلیه خود را ترخیص و در طول یک سال به صورت اقساطی و در حد توان جرایم خود را پرداخت کنند که درصد زیادی از مردم هم از این فرصت استفاده کردند.

سردار هادیانفر از اجرای مجدد، طرح پرداخت اقساطی جریمه خودرو که در حال حاضر متوقف شده به مناسبت ایام مبارک دهه ولایت خبرداد و گفت: رانندگانی که خودروهای آن‌ها به این دلیل در پارکینگ‌ها توقیف شده می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین به موضوع افزایش مراجعات به مراکز تعویض پلاک ناجا اشاره کرد و اظهار داشت: طرح نوبت‌دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک به صورت پایلوت ابتدا در تهران و پس از رفع مشکلات آن در سایر استان‌ها اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی مراکز تعویض پلاک ناجا در سراسر کشور تا ساعت ۱۶ فعال هستند و این طرح تا عادی شدن شرایط ادمه دارد گفت: نکته حائز اهمیت اینجاست که معلوم نیست به چه دلیل مردم صبح زود به این مراکز مراجعه می‌کنند در حالی که از ساعت ۱۱ صبح به بعد تمام مراکز تعوض پلاک ما در سراسر کشور رو به خلوتی می‌روند و بعد از ظهرها به صورت نادر کسی مراجعه می‌کند.

سردار هادیانفر در پایان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مراجعه‌کنندگان به مراکز تعویض پلاک پلیس راهور ناجا تاکید کرد و اظهار داشت: بنای ما بر این است که برای اینکه مردم سردرگم نشوند و وکالت‌هایشان دچار مشکل نشود این مراکز را پایدار نگهداریم و بتوانیم به مردم خدمات‌رسانی کنیم اما این پایداری منوط به همکاری خود مردم است که وقت خود را تنظیم و در هنگام ورود پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *