پرداخت خلافی خودرو

استعلام جریمه رانندگی و پرداخت خلافی خودرو، همواره از دغدغه‌های مالکان خودرو به خصوص در زمان خرید و فروش خودرو است. مراجعه حضوری به مراکز پلیس +۱۰ به دلیل صرف وقت، هزینه و ایستادن طولانی مدت در صف چندان خوشایند نیست. اما با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در زندگی روزمره روش‌های غیرحضوری و ساده‌ای برای استعلام و پرداخت خلافی و جریمه خودرو ایجاد شده است.

پرداخت خلافی خودرو

سایت خرید شارژ این امکان را برای شما فراهم آورده تا به آسانی و تنها در چند گام ساده قبض جریمه خودروی خود را پرداخت کنید.

استعلام میزان جریمه خودرو

اما در ابتدا لازم است شناسه قبض و شناسه پرداخت و به طور کلی قبض جریمه خود را به یکی از سه روش زیر استعلام کنید:

۱- وب‌سایت پلیس راهور

پس از مراجعه به وبسایت پلیس راهور باید بارکد ۸ رقمی درج شده پشت کارت ماشین خود و سپس کلمه امنیتی را وارد و روی دکمه جستجو کلیک نمایید تا نتایج به شما نشان داده شود.

پس از تکمیل فرآیند میزان خلافی شما که معمولاً متعلق به چند روز گذشته می‌باشد به شما نشان داده خواهد شد و به کمک شناسه قبض و شناسه پرداختی که در اختیار شما قرار داده خواهد شد می‌توانید با استفاده از سرویس پرداخت جریمه سایت خرید شارژ قبض جریمه خود را پرداخت نمایید.

۲- پیامک

در این روش، کافی است کد ۱۷ رقمی VIN که بر روی سند و کارت خودرو درج شده است را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کنید. سپس، مبلغ کل خلافی خودرو مورد نظر شما، شناسه قبض و شناسه پرداخت برای شما ارسال می‌شود.

پس از دریافت این پیامک می‌توانید با استفاده از سرویس پرداخت جریمه سایت خرید شارژ قبض جریمه خود را پرداخت نمایید.

۳- کد دستوری #۱۱۰*

روش دیگری که برای استعلام خلافی خودرو وجود دارد، استفاده از کد دستوری است. در این روش، کافی است کد #۱۱۰* را شماره‌گیری کنید. برای دریافت خلافی خودرو بایستی عدد ۱ را ارسال کنید. در مرحله بعد، گزینه استعلام خلافی خودرو به شما نشان داده خواهد شد که طبیعتا باید آن را انتخاب کنید.
در گام بعدی، کد VIN خودرو مورد نظر خود را  وارد کنید تا از مبلغ جریمه و شناسه قبض و شناسه پرداخت خودرو مربوطه مطلع شوید. سپس با استفاده از سرویس پرداخت جریمه سایت خرید شارژ، قبض جریمه خود را پرداخت نمایید.

مراحل پرداخت خلافی خودرو

پس از استعلام قبض جریمه به یکی از سه روش بالا با مراجعه به وب‌سایت خرید شارژ به آدرس kharidcharge.com مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- ابتدا به بخش پرداخت خلافی بروید. برای این ‌کار شمامی‌توانید از منوی بالای سایت گزینه پرداخت قبض را انتخاب کنید و یا از آدرس پرداخت جریمه استفاده کنید.

۲- شناسه قبض و شناسه پرداخت استعلام شده را در محل‌های مشخص شده وارد نمایید.

۳- پس از وارد کردن شناسه‌ها، در کادر زیرین نوع قبض و مبلغ آن نمایش داده می‌شود. حتما از صحت اطلاعات اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید مربوط به قبض شماست.
اگر اطلاعات وارد شده توسط شما اشتباه باشد سیستم به شما هشدار خواهد داد.

۴- شماره موبایل خود را وارد کنید و از درستی آن اطمینان حاصل کنید. این بخش برای پیگیری فرآیند پرداخت ضروری است.
شماره موبایل را با صفر اول و بدون کد ۰۰۹۸ وارد کنید.
اگر شماره موبایل شما تعداد ارقامش کم یا زیاد باشد، با زدن دکمه پرداخت، کادر مربوط به شماره موبایل قرمز می‌شود.

۵- ایمیل خود را جهت پیگیری خرید و پشتیبانی بهتر وارد کنید. این بخش اختیاری است اما در صورت وارد کردن ایمیل یک نسخه رسید پرداخت دریافت خواهید کرد. 
همچنین  با ذخیره اطلاعات تماس خود می‌توانید در مراجعات بعدی با سهولت و سرعت بیشتری اقدام به پرداخت خلافی خودرو خود نمایید.

۶- پس از تکمیل اطلاعات فرم و اطمینان از درستی قبض و مبلغ آن، با زدن دکمه پرداخت به درگاه بانک منتقل خواهید شد.

۷- پس از تکمیل موفقیت‌آمیز فرآیند پرداخت، اطلاعات پرداخت از طریق پیامک به شماره اعلام شده توسط شما، ارسال می‌شود. در صورتی که آدرس ایمیل خود را وارد کرده‌ باشید، یک نسخه رسید پرداخت خلافی خودرو نیز برای شما از طریق ایمیل ارسال خواهد شد

نکات پرداخت خلافی

اطلاعات موجود در سایت پلیس راهور به دلایل امنیتی آفلاین می‌باشد و به سرورهای پلیس راهور متصل نمی‌باشد. این اطلاعات به طور هفتگی در سایت آپدیت می‌شوند.

 با هر روشی که خلافی خودرو خود را پرداخت ‌کنید ۷۲ ساعت بعد این پرداخت در حساب راهور ثبت می‌شود و پس از آپدیت بعدی می‌توانید قبض پرداختی را رویت نمایید.

در صورت بروز هرگونه اشکال و یا نیاز به راهنمایی برای پرداخت قبض خلافی خودرو، می‌توانید با شماره ۰۲۱-۸۸۰۱۹۵۷۴ با بخش پشتیبانی تماس بگیرید، تا همکاران ما در اسرع وقت مشکل شما را حل کنند.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *