گرد و غبار بیش از ۱۵ استان را درنوردید

کارشناس هواشناسی گفت:استان‌های کرمانشاه؛ همدان؛ کردستان؛ مرکزی؛ قم و البرز در شرایط بد جوی و گرد و غبار قرار گرفته اند.

گرد و غبار در ۱۵ استان

محمد اصغری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ در زمینه شرایط جوی حاکم بر کشور گفت:صبح امروز ۱۲ استان درگیر گردو غبار شدند که در حال حاضر این میزان به بیش از ۱۵ استان رسیده است. طی سال‌های گذشته کمتر اتفاق افتاده گرد و غبار کشور‌های همسایه به گیلان، مازندران، اردبیل و گلستان برسد که در ساعت‌های آتی این استان‌ها نیز درگیر می‌شوند.

ریزگردها با سلامتی ما چه می کنند؟ - قدس آنلاین | پایگاه خبری - تحلیلی


چشمه‌های گرد و غبار در ترکمنستان هم کم نیست خراسان‌های رضوی شمالی و جنوبی نیز باید منتظر گرد و خاک باشند. بدترین شرایط در کرمانشاه و همدان با دید کمتر از ۵۰۰ متر است که احتمال لغو پرواز‌ها وجود دارد. کردستان؛ استان مرکزی؛ قم و البرز نیز در شرایط حادی‌تر سپری می‌کنند به طوریکه فرودگاه پیام دید زیر ۵۰۰ متر دارد و قزوین و زنجان نیز از این قائده مستثنی نیست.
اصغری بیان کرد: بارندگی‌های کم در خاورمیانه عامل این رویداد شده است و این وضعیت تا فردا ادامه می‌یابد؛ از روز یکشنبه به بعد انتقال گردو خاک به خارج ازکشور نداریم و اگر گرد و خاکی باشد؛ مربوط به داخل کشور است خوزستان و بوشهر در پیشانی شرایط جوی قرار دارند.
وی تاکید کرد:خبرخوب اینکه شروع بارندگی از اواخر امشب در آذربایجان شرقی و غربی شروع میشود و برای فردا بعد ظهر در تهران منتظر وقوع بارندگی هستیم.
کارشناس هواشناسی یادآور شد:طی ۵۰ سال گذشته معمولا این شرایط جوی از اردیبهشت تا تیر بوده، اما امسال از فرودین تا شهریور ادامه می‌یابد؛ شاخص آلودگی به بالای ۴۰۰ رسیده است و برای تمام گروه‌های سنی خطرناک است.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *