۷ اقدام ضروری پیش از واگذاری سیم کارت

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قصد فروش یا واگذاری سیم کارت خود را داشته باشید. آیا می‌دانید که 7 اقدام ضروری پیش از واگذاری سیم کارت چه مواردی هستند؟ با ما همراه باشید تا این موارد را با هم بررسی کنیم.

همچنین در این پست توضیح داده‌ایم که شرایط و نکات انتقال مالکیت سیم کارت چگونه است.

7 اقدام ضروری پیش از واگذاری سیم کارت

۱- حذف اکانت یا تغییر شماره در شبکه‌های اجتماعی

دسترسی به شبکه‌های اجتماعی پیام رسان مانند تلگرام و واتساپ تنها با وارد کردن شماره تلفن همراه امکان‌پذیر است. به این معنی که اگر کسی سیم کارت شما را داشته باشد، توانایی ورود به شبکه اجتماعی‌تان را هم دارد؛ زیرا پیامک راه‌اندازی به شماره شما ارسال می‌شود.

برای جلوگیری از این امر یا باید اکانت خود را حذف کرده یا شماره خود را در شبکه‌های اجتماعی پیام‌رسان تغییر دهید. همچنین اگر در هر جای دیگری با شماره تماس خود اکانت ساخته‌اید، مثلا در گوگل یا سایت‌های مختلف، باید شماره تماس خود را تغییر دهید.

برای امنیت بیشتر بهتر است رمز شبکه‌های اجتماعی خود را دو مرحله‌ای کنید تا امکان سواستفاده از آن کاهش یابد.

۲- حذف یا تغییر شماره در سیستم الکترونیکی بانک‌ها

حذف یا تغییر شماه در سیستم الکترونیکی بانک‌ها، عملی مهم و ضروری است. اگر سرویس پیامک یا اینترنت روی شماره شما فعال باشد، حتما باید به بانک مربوطه مراجعه کرده و شماره خود را حذف کنید یا تغییر دهید. در برخی موارد از طریق بانکداری الکترونیک، هم می‌توانید شماره خود را  تغییر دهید.

۳- حذف یا تغییر شماره در تمام سازمان‌ها

اگر با سازمان‌هایی مانند اداره مالیات، آب و برق و گاز، مخابرات، اداره ثبت اسناد، قوه قضاییه سامانه ثنا، یا هر سازمان دیگری سر و کار داشته‌اید، با مراجعه حضوری می‌توانید درخواست کنید که شماره شما تغییر پیدا کند. در صورتی که این کار را انجام ندهید، پیامک‌های اطلاع‌رسانی این سازمان‌ها را از دست خواهید داد.

۴- اطلاع‌رسانی به دوستان و خانواده

حتما به دوستان و خانواده خود اطلاع دهید که شماره شما تغییر کرده است و در صورت صلاحدید شماره جدید خود را به آن‌ها بدهید. با این کار از مزاحمت‌ها و تماس‌های غیرضروری به خریدار سیم کارت جلوگیری می‌کنید.

۵- حذف و انتقال مخاطبان ذخیره شده روی سیم کارت

باید تمام اطلاعاتی که روی سیم کارت شما ذخیره شده‌اند را پاک کنید. برای این کار به بخش مخاطبین تلفن همراه خود بروید و مخاطبینی که روی سیم کارت ثبت کرده‌اید را حذف کنید. دقت داشته باشید که پیامک‌های شما هم حذف شده باشد.

۶6- رعایت فاصله حداقل 20 روزه بین دو واگذاری سیم کارت

برای آن که بتوانید یک سیم کارت را واگذار کنید، باید حداقل 20 روز از تاریخ آخرین تعویض مالک سیم کارت گذشته باشد. مثلاً اگر سیم کارت خود را از فردی خریداری کرده‌اید و می‌خواهید ظرف چند روز آن را به فرد دیگری بفروشید، باید 20 روز صبر کنید و در طول این مدت از سیم کارت خود به خوبی نگهداری کنید.

۷- تصفیه حساب قبض‌ها پیش از واگذاری

قبل از واگذاری سیم کارت باید تمام بدهی‌های خود را پرداخت کنید.

حال با انجام این مراحل ساده می‌توانید سیم کارت خود را بفروشید یا به شخص دیگری واگذار کنید. همه این اقدامات برای حفظ حریم خصوصی و امنیت شما ضروری است. پس در انجام این مراحل کوتاهی نکنید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *