در صورت خیس شدن گوشی چه باید کرد؟

خیس شدن گوشی یکی از اتفاقات دلهره‌آوری است که احتمالا تا به حال برای شما یا اطرافیانتان نیز پیش آمده است. در هنگام خیس شدن گوشی معمولا به دلیل استرس و کمبود وقت فرصت جست‌وجو و فکر کردن درباره راه حل درست را نداریم و اگر از قبل بدانیم که در این مواقع چه باید کرد، شاید بتوانیم در هنگام خیس شدن گوشی تصمیم بهتری بگیریم. همچنین دانستن این موضوع کمک می‌کند که از انجام کارهای اشتباهی که به گوشی آسیب بیشتری می‌زنند خودداری کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

در صورت خیس شدن گوشی چه باید کرد؟

در صورت خیس شدن گوشی چه باید کرد؟

بهتر است در صورت خیس شدن گوشی خود به جای استفاده از روش‌هایی چون سشوار گرفتن بر روی گوشی یا انداختن آن در سطل برنج ، ابتدا مراحل زیر را طی کنید:

۱. خاموش کردن گوشی

اگر گوشی شما به هر طریقی در آب افتاد یا خیس شد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به سرعت آن را از آب در آورده و جلوی بیشتر خیس شدن گوشی را بگیرید و سپس سریعا آن را خاموش کنید. این کار جلوی ارتباط آب با جریان برق را گرفته و کمک می‌کند تا جلوی سوختن گوشی را بگیرید.

۲. جدا کردن متعلقات گوشی

هرچیزی که قابلیت جدا شدن دارد را از گوشی جدا کنید. سیم‌کارت، کارت حافظه و حتی در صورت امکان باتری گوشی را نیز جدا کنید. با این کار حتی در صورتی که نتوانید گوشی را نجات دهید، ممکن است بتوانید اطلاعات موجود در سیم‌کارت و کارت حافظه را از خطر سوختن نجات دهید.

۳. خشک کردن گوشی

بعد از جدا کردن متعلقات گوشی، یک حوله‌ی تمیز برداشته و با استفاده از آن گوشی را کاملا خشک کنید. همچنین متعلقات جدا شده را نیز با استفاده از حوله خشک کنید. سپس گوشی و متعلقاتش را در یک حوله‌ی خشک دیگر پیچیده و بگذارید تا کاملا خشک شود. این کار ممکن است یک یا دو روز طول بکشد. در این میان به هیچ‌وجه گوشی را روشن نکنید.

در صورت خیس شدن گوشی چه باید کرد؟

همچنین برای خشک کردن گوشی به هیچ عنوان از سشوار استفاده نکنید زیرا حرارت سشوار ممکن است به مدارها و اتصالات گوشی آسیب بزند. همچنین قرار دادن گوشی در ظرف برنج نیز با وجود پرطرفدار بودن ممکن است منجر به رسوب گرد و خرده برنج در گوشی شود. از همین رو بهتر است مراقب استفاده از این ترفند باشید. استفاده از رطوبت‌گیرهایی مثل سیلیکا ژل که در بسته بندی لباس‌ها و لوازم الکترونیکی نیز یافت می‌شود بهتر از برنج است اما پیدا کردن آن در هنگام خیس شدن گوشی ممکن است کمی سخت باشد.

امروزه برخی از تعمیرگاه‌های تلفن همراه نیز خدمات خشک کردن گوشی با دستگاه‌های مخصوص را انجام می‌دهند. پس اگر در نزدیکی خود تعمیرگاه تلفن همراهی سراغ دارید که این کار را انجام می‌دهد می‌توانید به سرعت به تعمیرگاه مراجعه کرده و ادامه کار را به آنها بسپارید.

در صورت خیس شدن گوشی چه باید کرد؟

همچنین به این نکته دقت کنید که گواهی‌هایی که به ضد آب بودن گوشی‌ها در مدت زمان معین و در عمق خاصی از آب اشاره می‌کنند معمولا هیچ ضمانتی نداشته و به اعتماد این گواهی‌ها گوشی خود را در معرض خیس شدن و از دست رفتن قرار ندهید.

برای اینکه در هنگام ضدعفونی کردن گوشی نیز به آن آسیبی نرسد، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را بخوانید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *