همه‌چیز درباره طرح زمستانی پلیس

طرح زمستانی پلیس راهنمایی و رانندگی در کنار تداوم محدودیت‌های تردد جاده‌ای کرونا از ابتدای آذر در جاده‌های سراسر کشور آغاز می‌شود.

مقدمه

به گزارش خریدشارژ به نقل از ایسنا، درحالی‌که محدودیت‌های اعمال‌شده برای تردد جاده‌ای برای پلاک‌های بومی و غیربومی در هر استان همچنان و تا اعلام بعدی ستاد مقابله با کرونا ادامه دارد، برابر آنچه پیش‌ازاین اعلام‌شده بود، طرح زمستانی پلیس راهنمایی و رانندگی که با مشارکت سازمان‌هایی نظیر اورژانس، هلال‌احمر، راهداری و … اجرا می‌شود از ابتدای آذر در جاده‌های سراسر کشور که طول آن‌ها به بیش از ۲۳۶ هزار کیلومتر می‌رسد، آغاز خواهد شد.

مدت زمان طرح

این طرح به مدت سه ماه یعنی تا حدود یک هفته مانده به نوروز ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت و در جریان آن نسبت به تأمین ایمنی ترددها و امدادرسانی به حوادث احتمالی در فصل زمستان اقدام خواهد شد.

جزییات طرح زمستانی پلیس

سردار سید کمال هادیان فر، رئیس پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره طرح زمستانی پلیس در جاده‌های کشور گفت: امسال با توجه به پیش‌بینی‌ها از شرایط جوی، زمستان متفاوت‌تری را نسبت به سال‌های قبل خواهیم داشت و ازاین‌رو لازم است که آمادگی برای تأمین ایمنی ترددهای جاده‌ای وجود داشته باشد. البته محدودیت‌های تردد که از قبل و با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اجرا شده بود، همچنان ادامه دارد، اما به‌هرحال باید ایمنی تردد برای خودروهای مجاز و ضروری نیز تأمین شود.

طرح زمستانی پلیس

وی با تأکید بر اینکه تمامی هم‌وطنان باید از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، گفت: درعین‌حال ناوگان حمل‌ونقل عمومی همچنان در جاده‌ها در حال تردد است و ایمنی آن‌ها باید جدی گرفته شود و در صورت بروز حادثه‌ نیز باید به‌فوریت به آن امدادرسانی شود، ازاین‌رو نیز طرح زمستانه به اجرا درآمده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تأکید شده تا معاینه فنی تمامی اتوبوس‌ها تا قبل از فرارسیدن طرح ترافیکی زمستان موردبررسی قرار گیرد، گفت: با توجه به شرایط جوی نامساعد لازم است تمهیداتی در جاده‌ها اتخاذ شود که دیگر با بارش برف و … غافلگیری برای دستگاه‌ها رخ ندهد. هادیان فر با بیان اینکه مأموران پلیس و دستگاه‌های امداد و خدماتی در گردنه‌های برف‌گیر و مناطق کوهستانی مستقر هستند، گفت: همچنین نقاط پرخطر نیز آشکارسازی شده و هشدارهای مناسب در آن نصب شده است.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *