هوای اصفهان دوباره ناسالم شد: ۶ ایستگاه بر مدار قرمز و نارنجی

کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: شاخص کیفی هوای اصفهان امروز با میانگین ۱۰۶ وضعیت (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

هوای اصفهان ناسالم است

محمود مزارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کیفیت هوا بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های پایش آنلاین در خیابان احمدآباد با شاخص ۷۹، انقلاب با شاخص ۶۶، پروین با شاخص ۸۲، رهنان با شاخص ۷۱، جِی و فرشادی با شاخص ۹۸ و میرزا طاهر با شاخص ۹۶ در وضعیت قابل‌قبول است.

او با بیان اینکه سه ایستگاه پایش در خیابان‌های رودکی، باغ غدیر و دانشگاه قطع است، خاطرنشان کرد: شاخص کیفی هوای اصفهان در پنج ایستگاه در خیابان‌های استانداری، کاوه، فیض، ورزشگاه میثاق و بزرگراه خرازی به ترتیب با ۱۱۵، ۱۲۵، ۱۴۱ و ۱۲۸ AQI وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و در ایستگاه باهنر با ۱۵۲ AQI وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان افزود: امروز وضعیت کیفیت هوای شهر صنعتی سگزی با شاخص ۶۹، شاهین‌شهر با شاخص ۵۶ و مبارکه با شاخص ۵۹ در شرایط قابل‌قبول ثبت شده ضمن اینکه ایستگاه‌های منطقه صنعتی دولت‌آباد، خمینی‌شهر، نجف‌آباد و کاشان همچنان قطع است.

هوای اصفهان

شاخص امروز هوای اصفهان با کاهش ناپایداری‌های جوی و وزش باد، پس از یک هفته دوباره ناسالم شد. بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان از امروز شنبه تا اواسط هفته جاری به دلیل سکون جوی و وارونگی دما، غلظت آلاینده‌های جوی افزایش می‌یابد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *