راهنمای اتصال به شبکه تالیا و خرید شارژ

خرید شارژ برای سیم‌کارت تالیا و اتصال به شبکه تالیا مراحلی ساده و سرراست دارد که در این مطلب از وبلاگ خریدشارژ به آن می‌پردازیم. با ما باشید.

اپراتور تالیا

تالیا (به انگلیسی: Taliya) نام تجاری شرکت گسترش ارتباطات تالیا است که نخستین عرضه‌کننده سیم‌کارت‌های تلفن همراه پیش‌پرداخت در ایران است. شرکت گسترش ارتباطات تالیا زیرمجموعه شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران و شرکت مخابرات ایران است. در این مطلب به ارائه یک راهنمای اتصال به شبکه تالیا می‌پردازیم.

اتصال به شبکه تالیا

اپراتور تالیا به‌عنوان اولین شبکه مستقل پیش‌پرداخت تلفن همراه از بهمن‌ماه سال ۱۳۸۳ با استفاده از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرکت‌های سونی، آلکاتل و اریکسون و با کمک مشاوران جی اس ام تله ۲، آغاز به کار کرد. این شبکه به‌طور رسمی از سوم خرداد ۱۳۸۴ ابتدا در تهران و به‌تدریج در سایر شهرها و مراکز استان‌ها سرویس‌دهی خود را آغاز کرد؛ و تا پایان سال ۱۳۸۵ بیش از ۳۰۰ هزار مشترک در شبکه Iran Taliya فعال بودند.

راهنمای اتصال به شبکه تالیا

برای اتصال به شبکه تالیا گوشی شما باید برای اتصال به شبکه GPRS مناسب باشد. تنظیمات GPRS به‌طور خودکار در یک پیام کوتاه (SMS) برای شما ارسال می‌شود. برای آنکه تنظیمات این سرویس به گوشی شما منتقل شود، باید اطلاعات ارسال‌شده را در تلفن همراهتان ذخیره (save) کنید.

پس‌ازاینکه از تنظیمات گوشی خود مطمئن شدید و علامت اتصال به شبکه GPRS (یک علامت G یا یک مثلث برعکس در کنار علامت آنتن) بر روی صفحه تلفن همراه شما ظاهر شد، برای اتصال به شبکه تالیا می‌توانید با انتخاب مرورگر (WAP/ Web browser) در منوی گوشی خود و سپس واردکردن آدرس اینترنتی (URL) به شبکه جهانی اینترنت دسترسی پیدا کنید. این مرورگر (browser) در اغلب گوشی‌ها با علامت کره زمین نشان داده‌شده است.

صرفاً زمانی هزینه برای سیم‌کارت شما منظور می‌شود که داده‌ای ارسال و یا دریافت کرده باشید. شما برای متصل ماندن به شبکه جهانی هزینه‌ای نمی‌پردازید. شما فقط پول آنچه را مصرف می‌کنید می‌پردازید.

به‌طورکلی حجم داده‌ها بر اساس بایت سنجیده می‌شود. شما به‌آسانی می‌توانید در هرلحظه هزینه‌های خود را محاسبه کنید. کافی است تا تعداد بایت‌هایی که ارسال یا دریافت کرده‌اید را در تعرفه ضرب کنید.

راهنمای خرید شارژ تالیا

اتصال به شبکه تالیا باید سیم‌کارت خود را شارژ کنید. مشترکین تالیا از طریق روش‌های زیر می‌توانند کد شارژ الکترونیکی سیم‌کارت تالیا را دریافت نمایند.

۱- خرید اینترنتی شارژ الکترونیکی تالیا

 برای شارژ سیم‌کارت اعتباری تالیا از این طریق، کافی است به سایت اینترنتی بانک‌ها، شرکت‌های طرف قرارداد تالیا و یا اپلیکیشن‌های ارائه‌دهنده شارژ سیم‌کارت مراجعه کرده و به منوی خرید شارژ تالیا وارد شوید. سپس گزینه «شارژ سیم‌کارت» و در مرحله بعد مبلغ شارژ موردنظر خود را انتخاب کنید. پس از واردکردن اطلاعات حساب خود، اعتبار موردنظر را به‌صورت کد شارژ الکترونیکی دریافت خواهید نمود.

۲- کد دستوری #۹۳۲*

 ابتدا #۹۳۲* را شماره‌گیری کنید. برای خرید شارژ، گزینه‌ ۱ را انتخاب نموده، مبلغ شارژ درخواستی را از بین گزینه‌ها انتخاب کنید. سپس شماره کارت‌بانکی و رمز دوم خود را با اعداد انگلیسی وارد کنید. در صورت صحت اطلاعات وارده، مبلغ شارژ از حساب شما کسر و سیم‌کارت تالیای شما به‌طور مستقیم شارژ خواهد شد.

۳- کد دستوری #۵۰۰*

 ابتدا #۵۰۰* را شماره‌گیری کنید. برای خرید شارژ، گزینه‌ی ۱ را انتخاب نموده، مبلغ شارژ درخواستی را از بین گزینه‌ها انتخاب کنید. سپس شماره کارت‌بانکی و رمز دوم خود را با اعداد انگلیسی وارد کنید. در صورت صحت اطلاعات وارده، مبلغ شارژ از حساب شما کسر و سیم‌کارت تالیای شما به‌طور مستقیم شارژ خواهد شد.

۴- دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها (…, WEB KIOSK, ATM)

 با حضور در محل نزدیک‌ترین خودپرداز بانک‌های ملی و پارسیان، در منوی اصلی خودپرداز، گزینه «شارژ سیم‌کارت» و سپس گزینه «تالیا» و انتخاب مبلغ موردنظر، رسید حاوی کد شارژ الکترونیکی تالیا برای شما صادر می‌گردد.

۵- پایانه‌های فروش (POS)

 با مراجعه به مکان‌هایی که دارای پایانه فروش بوده و طرف قرارداد با تالیا می‌باشند. در منوی «خرید شارژ تالیا» و با انتخاب مبلغ موردنظر، اعتبار موردنظر به‌صورت کد شارژ صادر می‌گردد.

پایانه‌های طرف قرارداد تالیا

  • ملی
  • ملت
  • سپه
  • پارسیان
  • سامان
  • آپ (آسان پرداخت)

۶- خرید شارژ فیزیکی

  •  با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با تالیا
  • مراجعه حضوری به دفتر امور مشترکین تالیا

پس از دریافت کد شارژ الکترونیکی تالیا، کد دستوری را مطابق شکل زیر وارد کرده و سیم‌کارت خود را شارژ نمایید.

#رمز شارژ*۱۴۰*




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *