ورود سامانه بارشی جدید به کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در استان‌های ساحلی خزر خبر داد و گفت: از بعدازظهر شنبه ۳۰ بهمن سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود.

سامانه بارشی در راه کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از وزارت راه و شهرسازی؛ خانم فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص سردترین ایستگاه‌های کشور گفت: در ایستگاه سراب، بویین و میاندشت دمای کمینه ۱۳ درجه زیر صفر و هزارکارنیان با ۱۲ درجه زیر صفر و کوهرنگ با دمای ۱۱ درجه زیر صفر به ترتیب سردترین ایستگاه‌های کشور بودند.

وی در مورد وضعیت بارش‌ها افزود: امروز در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل شاهد بارش باران و برف خواهیم بود و همچنین در آذربایجان شرقی بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز و در استان‌های قزوین، زنجان، البرز و تهران و شمال استان‌های همدان و مرکزی بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: فردا، پنجشنبه در سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز گیلان، زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف و وزش باد همراه خواهد بود و همچنین در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور فردا افزایش ابر و بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ورود سامانه بارشی جدید به کشو

گودرزی در ادامه افزود: روز جمعه در اکثر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است و از بعدازظهر شنبه سامانه بارشی جدید از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود و بارش‌ها در کشور ادامه خواهد داشت.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی ارتفاع موج در روز‌های پنجشنبه و جمعه در خلیج‌فارس و غرب تنگه هرمز افزایش می‌یابد.

گودرزی ضمن اعلام بیشینه ۱۱ درجه‌ای دما در ایستگاه مهرآباد گفت: آسمان تهران امروز نیمه‌ابری و گاهی ابری همراه با وزش باد خواهد بود و در بعضی ساعات برای ارتفاعات استان بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *