معرفی مودم‌های اپراتورهای موبایل

به‌روزشده در تاریخ ۲۰ دی ۱۴۰۰

برای راه‌اندازی و برقراری اتصال مناسب به اینترنت سریع و پایدار در منزل یا محل کار، باید مودم داشته باشید. خرید مودم شاید در ابتدا ساده به نظر برسد، اما اگر بدون اطلاعات کافی برای خرید آن اقدام کنید، ممکن است دستگاهی که می‌خرید با نیازهای شما مطابقت نداشته باشد. شاید فروشنده بتواند به شما کمک کند، اما باز هم از شما سؤالاتی درباره اینکه چه نوع مودم نیاز دارید خواهد پرسید که بهتر است بدانید چه پاسخی باید بدهید. در این مطلب از وبلاگ خریدشارژ به معرفی و بررسی مودم‌های اپراتورهای موبایل خواهیم پرداخت و انواع مودم‌های عرضه شده توسط اپراتورهای مختلف را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه شوید.

مقدمه

با ورود تکنولوژی نسل ۳ و ۳.۵ سیم‌کارت‌های تلفن ‌همراه به داخل کشور و عملیاتی شدن تکنولوژی نسل چهارم ارتباطات در مدت زمان کوتاهی پس از آن، توسط اپراتورهای موبایل، نحوه‌ی استفاده از اینترنت در کشور نیز رفته رفته تغییر کرد و سرعت بالای اینترنت در این دو نسل‌ و برخی مزایای آن نسبت به اینترنت‌های ADSL بسیاری از مردم را به سمت استفاده از اینترنت دیتا سوق داد.

معرفی مودم‌های اپراتورهای موبایل

در این میان برخی از اپراتورها نیز از این مسأله استقبال کرده و شروع به معرفی سرویس‌ها و خدمات خود در راستای راحتی مصرف‌کنندگان و کم‌ کردن هزینه‌ها کردند. از جمله اولین سرویس‌هایی که در این راستا معرفی شد می‌توان به سیم‌کارت‌های دیتای رایتل اشاره کرد که مختص استفاده از اینترنت نسل ۳.۵ بود و برای استفاده در تبلت‌ها یا مودم‌های همراه مناسب بود. همچنین ایرانسل یکی دیگر از اپراتورهایی بود که با معرفی سرویس TD-LTE خود و ارائه‌ی مودم‌های جیبی، استفاده از اینترنت دیتا برای مصارف خانگی را سهولت بخشید و هزینه‌های استفاده از آن را نیز کاهش داد.

از زمان آغاز به کار این نسل تا کنون اپراتورهای مختلف سرویس‌های متعددی را معرفی کرده‌اند که برخی از آنها عملیاتی شدند و برخی دیگر نیز به مرحله‌ی اجرا نرسیدند. همچنین اپراتورها به مرور مودم‌های خود را با مشخصات مختلف برای استفاده از اینترنت دیتا وارد بازار کردند. ایرانسل و شاتل در حال حاضر نیز به ارائه مودم‌های خود و خدمات مربوطه به مصرف‌کنندگان ادامه می‌دهند، اما در این میان سرویس‌های همراه اول و رایتل با وجود عملیاتی شدن پس از مدتی لغو شدند و عرضه‌ی مودم‌های آن‌ها از سوی رایتل و همراه اول متوقف شد.

معرفی مودم‌های اپراتورهای تلفن همراه

در ادامه به معرفی مودم‌های اپراتورهای ایرانسل، شاتل موبایل و همراه اول و نحوه‌ خرید آن‌ها میپردازیم.

ایرانسل

ایرانسل یکی از نخستین اپراتورهایی بود که مودم‌های همراه و مودم‌های TD-LTE خود را معرفی و به بازار عرضه کرد. تنوع بالایی مودم‌های ایرانسل و طرح‌های تشویقی و هزینه‌ی نسبتا مناسب برای اینترنت TD-LTE مشترکان بسیاری را به سمت استفاده از این سرویس‌ها کشاند.

در حال حاضر قابلیت خرید مودم‌های زیر در وبسایت رسمی شرکت ایرانسل وجود ندارد و این مودم‌ها ناموجود اند؛ اما شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت دیجی‌کالا این مودم‌ها را تهیه نمایید. هرچند که مشخصات دقیق و اطلاعات مربوط به هر محصول به طور کامل در این وبسایت موجود است و با رفتن به فروشگاه ایرانسل می‌توانید تمام اطلاعات مربوط به هر مودم را مشاهده کنید، این مشخصات را در زیر برای شما ذکر می‌کنیم:

۱. مودم FD-i40 B1

مودم FD-i40 B1

ویژگی‌ها:

  • قابلیت اتصال همزمان تا ۳۲ کاربر از طریق Wi-Fi
  • پشتیبانی از شبکه های 2G/3G/4G
  • دارای ۴ پورت RJ45
  • مودم رومیزی (غیر قابل شارژ)

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید مودم FD-i40 B1 می‌توانید به فروشگاه ایرانسل مراجعه کنید.

۲. مودم TFi60-S1

 مودم TFi60-S1

ویژگی‌ها:

  • قابلیت اتصال به شبکه نسل ۴ ثابت و اینترنت همراه
  • پشتیبانی از نسل ۴ ،۴/۵ ، TD-LTE
  • قابلیت استفاده هم‌زمان تا ۳۲ نفر از طریق WiFi
  • قابلیت اتصال به اینترنت از طریق کابل LAN
  • CAT۶
  • AC WiFi ( ۵GHz )
  • بسته اولیه: با انتخاب شما

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید مودم TFi60-S1 می‌توانید به فروشگاه ایرانسل مراجعه کنید.

۳. مودم TDLTE – TF-i60

مودم TDLTE - TF-i60

ویژگی‌ها:

  • قابلیت اتصال به LTE/HSPA+/GPRS
  • صفحه نمایش و پنل ارسال و دریافت SMS
  • قابلیت استفاده هم‌زمان حداکثر ۳۰ کاربر از طریق WiFi
  • بسته اولیه: با انتخاب شما

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مودم TDLTE – TF-i60 می‌توانید به فروشگاه ایرانسل مراجعه کنید.

۴. مودم داخلی GP2101 Plus

مودم داخلی GP2101 Plus

ویژگی‌ها:

  • قابلیت اتصال همزمان تا ۳۰ نفر از طریق Wi-Fi
  • پشتیبانی از آی‌پی ورژن ۶ (IPV۶)
  • دارای ۲ پورت RJ۴۵
  • دارای قابلیت Port forwarding/DMZ
  • بسته اولیه: با انتخاب شما

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید مودم داخلی GP2101 Plus می‌توانید به فروشگاه ایرانسل مراجعه کنید.

۵. مودم TDLTE – TK2510 plus

مودم TDLTE - TK2510 plus

ویژگی‌ها:

  • بسته اولیه: با انتخاب شما
  • قابلیت اتصال همزمان تا ۳۰ نفر از طریق Wi-Fi
  • قابلیت اتصال به اینترنت از طریق کابل LAN

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید مودم TDLTE – TK2510 plus می‌توانید به فروشگاه ایرانسل مراجعه کنید.

۶. مودم FD-i40 E1

مودم FD-i40 E1

ویژگی‌ها:

  • قابلیت اتصال همزمان تا ۳۲ کاربر از طریق Wi-Fi
  • پشتیبانی از شبکه های ۲G/۳G/۴G
  • دارای ۲ پورتRJ۴۵
  • مودم رومیزی (غیر قابل شارژ)

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید مودم FD-i40 E1 می‌توانید به فروشگاه ایرانسل مراجعه کنید.

همچنین امکان خرید مودم‌های ایرانسل از وبسایت‌هایی مانند دیجی‌کالا نیز وجود دارد.

شاتل موبایل

شاتل موبایل یکی دیگر از اپراتورهایی است که همچنان به عرضه‌ مودم‌های همراه مشغول است. با این حال در حال حاضر از ۹ مدل مودم معرفی شده توسط شاتل‌ موبایل تنها ۴ مدل از آن‌ها در فروشگاه وبسایت رسمی شاتل موبایل موجود و قابل خریداری است. هرچند که مشخصات دقیق و اطلاعات مربوط به هر محصول به طور کامل در این وبسایت موجود است و با رفتن به فروشگاه ایرانسل می‌توانید تمام اطلاعات مربوط به هر مودم را مشاهده کنید، این مشخصات را در زیر برای شما ذکر می‌کنیم:

۱. مودم روتر UTel

مودم روتر UTel

مودم روتر U.TEL، مودم رومیزی در ابعاد ۴۸ * ۱۳۲ * ۱۸۰ و وزن ۴۰۰ گرم است که گزینه بسیار مناسبی برای به اشتراک گذاری اینترنت پرسرعت برای کاربران خانگی و سازمان‌ها محسوب می‌شود. کاربران با قرار دادن سیم کارت هوشمند شاتل موبایل در مودم U.TEL اتصالی سریع و پایدار به اینترنت را تجربه خواهند کرد.
مودم رومیزی U.TEL از شبکه‌های 3G و 4G پشتیبانی کرده و برق مورد نیاز خود را از طریق یک منبع تغذیه با ولتاژ ۱۲ ولت DC و جریان ۱ آمپر تامین می‌کند.
این مودم قدرتمند دارای ۲ آنتن خارجی و حداکثر سرعت انتقال اطلاعات ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه است. در این مودم نشانگر LED برای نمایش وضعیت روشن یا خاموش بودن مودم، نمایش وضعیت شبکه وای فای، نمایش وضعیت شبکه دیتا و سیگنال شبکه و نمایش وضعیت اتصال و عدم اتصال پورت های LAN تعبیه شده است. از دیگر ویژگی‌های این مودم 4G می‌توان به سهولت در نصب و راه‌اندازی آن اشاره کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید مودم روتر UTel می‌توانید به فروشگاه شاتل موبایل مراجعه کنید.

۲. مودم رومیزی زایکسل ۴۵۰۶

مودم رومیزی زایکسل ۴۵۰۶

مودم رومیزی شاتل موبایل مدل زایکسل 4506 یکی از مودم های زیبا و پیشرفته‌ جهان است که توسط شاتل موبایل به همراه سیم‌کارت‌ این برند در اختیار مشتریان قرار گرفته است. این مودم با آنتن‌دهی فوق‌العاده خود، دارای قابلیت پشتیبانی از اتصال وایرلس 32 نفر به صورت هم‌زمان است. این مودم از HiSilicon LTE Cat6 Chipset بهره می‌برد و محدوده فرکانس 2.4 تا 5 گیگاهرتز را پشتیبانی می‌کند.
همچنین سرعت دانلود تا 300 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود تا 50 مگابیت بر ثانیه، از ویژگی‌های این مودم است.
طراحی بی‌نظیر آن که برنده جایزه بین‌المللی طراحی نیز شده و مورد تحسین مجله معروف ELLE نیز قرار گرفته است، فضای زیبای خانه و محل کار شما را چشم‌نوازتر و مدرن‌تر خواهد کرد. توان‌مندی فوق‌العاده این مودم در ارسال قدرتمند امواج دریافتی اینترنت به نقاط مختلف ساختمان محل سکونت و کار شما، دسترسی آسان و پرسرعت به اینترنت را در اختیار شما قرار می‌دهد. این مودم تکنولوژی‌های 2G، 3G، 4G،TDD-LTE را پشتیبانی می‌کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید مودم رومیزی زایکسل ۴۵۰۶ می‌توانید به فروشگاه شاتل موبایل مراجعه کنید.

۳. مودم USB زایکسل WAH-3004

مودم USB زایکسل WAH-3004

مودم USB زایکسل مدل WAH-3004 با قابلیت اتصال به شبکه‌های 2G و 3G، امکان استفاده آسان از اینترنت را در منزل، محل کار یا هر مکان دیگری با پوشش شبکه فراهم می‌کند. با استفاده از این مودم، بدون هیچ‌گونه دشواری و تنها با چند کلیک، اینترنت بی‌سیم در اختیار شما خواهد بود. حجم کوچک این مودم باعث می‌شود تا بتوانید آن را همه‌جا به همراه خود داشته باشید و در نتیجه همیشه و همه‌جا به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشید.
علاوه بر دسترسی به اینترنت 2G و 3G، با قابلیت اشتراک‌گذاری Wi-Fi در این مودم، تا ۱۰ دستگاه می‌توانند از دسترسی به Wi-Fi این مودم برخوردار شوند. علاوه بر این، با پشتیبانی از کارت حافظه micro SD تا ظرفیت ۳۲ گیگابایت، می توانید از مودم زایکسل WAH-3004 به عنوان کارتخوان برای دسترسی به فایل‌های موجود در کارت حافظه استفاده و مطمئن باشید که فایل‌ها و اطلاعات مورد نیاز خود را هیشه در دسترس دارید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید مودم USB زایکسل WAH-3004 می‌توانید به فروشگاه شاتل موبایل مراجعه کنید.

۴. مودم USB زایکسل WAH1004

مودم USB زایکسل WAH1004

مودم USB زایکسل مدل WAH-1004 با قابلیت اتصال به شبکه‌های 2G و 3G، امکان استفاده آسان از اینترنت را در منزل، محل کار یا هر مکان دیگری با پوشش شبکه فراهم می‌کند. با استفاده از این مودم، بدون هیچ‌گونه دشواری و تنها با چند کلیک، اینترنت بی‌سیم در اختیار شما خواهد بود. حجم کوچک این مودم باعث می‌شود تا بتوانید آن را همه‌جا به همراه خود داشته باشید و در نتیجه همیشه و همه‌جا به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشید.
علاوه بر این، با پشتیبانی از کارت حافظه micro SD تا ظرفیت ۳۲ گیگابایت، می توانید از مودم زایکسل WAH-1004 به عنوان کارتخوان برای دسترسی به فایل‌های موجود در کارت حافظه استفاده و مطمئن باشید که فایل‌ها و اطلاعات مورد نیاز خود را هیشه در دسترس دارید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید مودم USB زایکسل WAH1004 می‌توانید به فروشگاه شاتل موبایل مراجعه کنید.

مودم‌های شاتل موبایل به همراه سیم‌کارت و بسته‌ی اینترنت رایگان به متقاضیان ارائه می‌شوند.

همراه اول

مودم‌های موجود این اپراتور در فروشگاه همراه اول با مشخصات به شرح زیر است. البته همراه اول مودم‌های دیگری نیز ارائه می‌دهد که با مراجعه به وبسایت دیجی‌کالا می‌توانید آن ها را تهیه نمایید.

مودم روتر Utel-L۴۴۳ ۴G

مودم روتر Utel-L۴۴۳ ۴G

این مودم دارای قابلیت اتصال ۳۲ نفر به صورت هم زمان و دارای ۴ پورت LAN است. با خرید این دستگاه یک سیم‌کارت دیتا به همراه ۳۰۰ گیگابایت اینترنت یک‌ساله هدیه بگیرید. مودم Utel-L443 یک مودم 4G رومیزی (روتر) است که از طریق آداپتور برق روشن شده و با قراردادن یک سیم کارت نسل چهارم همراه اول در آن امکان دسترسی تا ۳۲ نفر به شبکه اینترنت پرسرعت نسل چهارم همراه اول را به صورت شبکه وای فای (Wi-Fi) فراهم می کند. همچنین چهار کاربر از طریق پورت LAN، می توانند به مودم جهت استفاده از اینترنت متصل شوند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید مودم روتر Utel-L۴۴۳ ۴G می‌توانید به فروشگاه همراه اول مراجعه کنید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *