واکسن نزده‌ ها جریمه می‌شوند؟

جریمه‌های سنگین در انتظار واکسن نزده‌ هاست. باوجود سرریز شدن واکسن به سبد واکسیناسیون کرونا، اضافه شدن واکسن تولید مشترک ایران و کوبا و افول موج پنجم این روزها نگرانی عمده مسئولان وزارت بهداشت متوجه تبلیغات ضد واکسن و افراد واکسن‌گریزی است که بدون هیچ منطق علمی با هرگونه واکسن مخالف‌اند.

همه باید واکسن بزنند

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با تشریح نوع عملکرد سامانه کنترل و مدیریت هوشمند کرونا، درعین‌حال از اعمال محدودیت جدی بر واکسن گریزها خبر داد و گفت: قوانین جدی شامل حال واکسن نزده‌ ها خواهد شد؛ چراکه واکسن اکنون در دسترس است و همه باید واکسن بزنند.

دکتر مصطفی قانعی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره طرح کنترل و مدیریت هوشمند کرونا، گفت: هدف هوشمند سازی قرنطینه کرونا این است که به‌جای آنکه کلیه کسب‌وکارها پس از بروز همه‌گیری کرونا تعطیل شود، فقط کسانی که ناقل بیماری هستند یا واکسن نزدند، محدود شوند. ازاین‌جهت چنین امکانی تاکنون فراهم نبوده است اما از دو سال گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کرد و این شرکت‌ها نیز زیرساخت خوبی فراهم کردند و امور آن را با وزارت کشور پیش بردند و موفق شدند که هفته گذشته مصوبه ستاد ملی کرونا را در این زمینه اخذ کنند.

اعمال محدودیت برای واکسن نزده‌ ها

وی افزود: موضوعیت این طرح این است که با این شیوه کسب‌وکارها بازگشایی می‌شوند و دیگر برای افرادی که ناقل بیماری نباشند و واکسن هم تزریق کرده باشند، محدودیتی اعمال نخواهد شد و بر این اساس بر جمعیتی محدودیت اعمال می‌شود که واکسن نزدند و یا ناقل بیماری هستند. بنابراین سایر افراد کسب‌وکارشان برقرار است و اگر می‌خواهند تردد یا سفر داشته باشند این اقدام برایشان تسهیل می‌شود.

واکسن نزده‌ ها

جریمه‌های سنگین در انتظار واکسن نزده ها

گرچه که طبق اولتیماتوم وزارت بهداشت و اجرای قرنطینه هوشمند، محدودیت‌ها و جریمه‌های سنگینی در انتظار واکسن نزده‌ هاست. مصطفی قانعی عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید: افرادی که واکسن نزنند قوانین جدی شامل حالشان خواهد شد چراکه واکسن اکنون در دسترس است و همه باید واکسن بزنند.

به گفته وی، کسانی که واکسن تزریق کردند به شکل توالی تست می‌شوند تا در صورت ابتلا، بیماری را منتقل نکنند. البته فکر می‌کنم در مورد کارمندان دولت تصمیمات گرفته شده است و کسی نمی‌تواند کارمند دولت باشد و واکسن نزده باشد.

او درباره رصد کردن سفرها و مسافران پس از آغاز به کار سامانه هوشمند مدیریت کرونا نیز می‌گوید: اطلاعات هرکسی که واکسن دریافت کرده است (کد ملی و خودرو) در سامانه موجود است، بنابراین زمانی که خودرو از مقابل دوربین عبور می‌کند مشمول جریمه نمی‌شود؛ اما برای کواکسن نزده‌ ها جریمه‌های سنگینی قائل می‌شویم.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *