آموزش فعالسازی اینترنت رایتل

در این مطلب به آموزش نحوه‌ی فعالسازی اینترنت رایتل خواهیم پرداخت.

آموزش فعالسازی اینترنت رایتل

پیش از این در مطلبی در وبلاگ خریدشارژ به آموزش فعال کردن اینترنت دیتا بر روی تلفن همراه پرداخته بودیم و نحوه‌ی فعالسازی اینترنت ایرانسل و همراه اول را شرح داده بودیم. در این مطلب نیز نحوه فعالسازی اینترنت رایتل را با هم بررسی خواهیم کرد.

نحوه فعالسازی اینترنت رایتل

اولین مرحله برای فعالسازی اینترنت در تلفن‌های همراه، دریافت تنظیمات اینترنت از اپراتور مربوطه است، نکته‌ای که برای فعالسازی اینترنت رایتل باید بدانید این است که برای فعالسازی بر خلاف همراه اول نیازی به فعال کردن اینترنت سیم‌کارت از سوی اپراتور ندارید و اینترنت سیم‌کارت شما به صورت پیش‌فرض از سوی اپراتور فعال است. بنابراین با وارد کردن تنظیمات در تلفن همراه خود می‌توانید اینترنت رایتل خود را فعال کنید.

برای انجام این کار ابتدا باید مشخصات اپراتور رایتل را در بخش تنظیمات تلفن خود وارد کنید. روش انجام این کار در گوشی‌های مختلف کمی متفاوت است، اما نقطه مشترک در تمام گوشی‌ها این است که باید به تنظیمات شبکه رفته و سپس از طریق تنظیمات شبکه موبایل با استفاده از گزینه Access Point Names یا نام نقاط دسترسی یک APN جدید، بر اساس تنظیمات اپراتور رایتل که در ادامه گفته می‌شود، ایجاد کنید.

برای انجام این کار مطابق تصاویر زیر ابتدا به بخش تنظیمات تلفن همراه خود رفته و بر روی گزینه‌ی Connections کلیک کنید. در صفحه‌ی باز شده گزینه‌ی Mobile networks را انتخاب کرده و در ادامه بر روی Access Point Names یا به اختصار APN کلیک کنید. در اینجا لیست APNهای شما نمایش داده می‌شود و در صورتی که اپراتور رایتل جزو گزینه‌ها نیست می‌توانید با کلیک بر روی گزینه‌ی ADD در بالای صفحه آن را به لیست اضافه کنید.

برای انجام این کار کافیست پس از کلیک بر روی گزینه ADD، در صفحه باز شده در مقابل قسمت Name و APN نام اپراتور RighTel را وارد کرده و تنظیمات مورد نظر را ذخیره کنید. سپس در صفحه اصلی تیک مقابل اپراتور رایتل را بزنید.

همچنین برای مشاهده روش‌های فعالسازی اینترنت رایتل بر روی سایر سیستم‌عامل‌ها و تلفن‌های همراه نیز می‌توانید به وبسایت این اپراتور مراجعه کنید.

تنظیمات تلفن همراه

پس از انجام این مراحل می‌توانید به بخش تنظیمات گوشی خود رفته و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید تا به اینترنت متصل شوید:

نحوه‌ فعال کردن اینترنت دیتا بر روی تلفن همراه

۱. پس از ورود به قسمت تنظیمات به بخش «Connections» بروید.

نحوه‌ فعال کردن اینترنت دیتا بر روی تلفن همراه

۲. در این قسمت بر روی گزینه‌ی «Data usage» یا «Mobile data» کلیک کنید.

نحوه‌ فعال کردن اینترنت دیتا بر روی تلفن همراه

۳. در صفحه‌ی باز شده تیک گزینه‌ی «Data usage» یا «Mobile data» را بزنید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *