سلب امتیاز مالکیت سیم‌کارت آنلاین شد

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از راه‌اندازی سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم‌کارت در اپلیکیشن‌های مدیریت حساب اپراتور‌های تلفن همراه خبر داد.

سلب امتیاز مالکیت سیم‌کارت

«مجید حقی» با اعلام این خبر تاکید کرد که فاز اول سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم‌کارت با توصیه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای توسعه دولت الکترونیک، به منظور کاهش مراجعه مردمی به دفاتر پیشخوان و نمایندگی‌های اپراتور‌ها در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا و ایجاد تسهیل در ساماندهی سیم‌کارت‌های تحت مالکیت مشترکین راه‌اندازی شده است.

گفتنی است پیش از این مراحل سلب امتیاز سیم‌کارت در برخی اپراتور‌ها با چالش‌هایی برای مشترک همراه بود به طوری که افراد برای سلب امتیاز سیم‌کارت گاه تا چندین بار باید به دفاتر پیشخوان و نمایندگی‌های اپراتور‌ها سر می‌زدند.

وی درباره نحوه استفاده از این سامانه اظهار کرد که این سامانه در آخرین نسخه اپلیکیشن تمامی اپراتور‌های موبایل تعبیه شده است. در واقع آن طور که حقی می‌گوید حالا اپلیکیشن‌های مخصوص اپراتور‌ها دارای بخشی به اسم سلب سیم‌کارت هستند که این اقدام را به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری مشترک انجام می‌دهند.

مشترکین اپراتور‌ها هم‌زمان با راه‌اندازی این سامانه، می‌توانند با نصب آخرین نسخه اپلیکیشن اپراتور مورد نظرشان در بخش مدیریت سیم‌کارت‌ها برای سلب مالکیت سیم‌کارت‌هایی که در آن اپراتور به نامشان ثبت شده، اقدام کنند.

حقی تاکید کرده که:مشترکان سیم‌کارت‌های اپراتور‌های مجازی تلفن همراه (MVNO) هم با مراجعه به وبسایت می‌توانند این موضوع را پیگیری کنند. «مشترکین خطوط مجازی مانند‌های وب، آپ تل و لوتوس نیز می‌توانند با مراجعه به وب سایت اپراتور مورد نظرشان از سیم‌کارت‌های تحت مالکیت خود مطلع شده و با انتخاب یکی از گزینه‌های “عدم نیاز به سیم‌کارت” یا “عدم اطلاع از صدور سیم‌کارت” پس از طی فرایند تعیین شده، برای سلب مالکیت سیم‌کارت اقدام کنند.»

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری تاکید کرد: «پس از طی شدن فرایند سلب امتیاز، اشتراک سیم‌کارت به صورت قطعی از مالکیت مشترک خارج می‌شود.» او تاکید کرده این اقدام در کمترین زمان ممکن برای مشترکین رخ خواهد داد.

شایان ذکر است برای اساس قوانین جاری کشور هیچ شخص حقوقی نمی‌تواند بیشتر از ۱۰ سیم کارت به نام خود داشته باشد و اگر فردی که این تعداد سیم‌کارت را در اختیار دارد و قصد خریداری کردن یک سیم‌کارت جدید را هم دارد، باید یکی از سیم‌کارت‌های خود را «سلب امتیاز» کند.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *